Panamagie

Deze weblog gaat over onze emigratie ervaringen (2006 - 2011). We hebben een herbebossings en toerisme bedrijf. We ontvangen gasten in onze bed en breakfast en bos-tuin. Zie www.hotelheliconiapanama.com Voor de tuin, zie: www.tanagertourism.com Ecotoerisme is belangrijk - ECO betekent voor ons 'Ecological and Community Oriented'. Nieuwe blogs met meer fotos, zie: www.panamagic.wordpress.com Volg ons ook op facebook: Heliconia Inn e-mail naar: tanagertourism@gmail.com

dinsdag, september 19, 2006

Opruimen

We zijn gearriveerd in Panama met twee laptops en een draagbare harde schijf, samen goed voor 160 Gb. Op de oudste –ruim vijf jaar- laptop stond alle info van onze oude desktop en ons leven in Mozambique. Deze oude laptop liet gelukkig ruim van te voren merken dattie de geest ging geven, dus hadden we alvast de map ‘Mijn bestanden’ naar de draagbare harde schijf gekopieerd (en toen-ie het echt begaf hebben we de laptop met liefde aan het museum van prehistorische kantoormaterialen gedoneerd).

Op deze manier waren onze harde schijven behoorlijk vol gelopen en daarom besloot ik afgelopen week om eens te kijken of er misschien het een en ander opgeruimd kon worden. Ik ging eerst eens kijken of er hier en daar misschien bestanden dubbel op die draagbare schijf stonden. Want we hadden dus nog al eens een ‘back-up’ gemaakt van de verschillende oude computers. Hieronder volgt in vogelvlucht wat ik zoal tegenkwam:

In de map ‘back-up laptop 1’ kwam ik een bestand ‘Kees werk’ tegen. Daarin stonden de bestanden FAO1, FAO2 en FAO3 (ik heb drie lange contracten met de Fao gehad). In alledrie die mappen kwam ik de Map ‘Proagri 2’ 34 MB groot tegen. Ook stonden in elke map de rapporten van Carol Djeddah en Paulo Israel. Goed, twee kopiën van elk konden er meteen weg. Ook hadden we een bestand aangelegd met alle informatie die we over Mozambique hadden verzameld op de bestaande laptop. Daaronder vond ik o.a. de map ‘Proagri 2’ en de rapporten van Israels en Djeddah.

Onder de map ‘back up laptop 1’ stond ook een map ‘back-up desktop’. In die map bevond zich en map getiteld ‘Werk kees’ met daarin, jawel, de mappen FAO 1, 2 en 3, elk weer met hun eigen map ‘Proagri2’ en kopien van de rapporten van Djeddah en Israel. Ook vond ik een map ‘data Mozambique’ met daarin een map getiteld ‘Proagri 2’.

De draagbare schijf had ook een map met de titel Mozambique, met, ik val in herhaling, daarin de map ‘Werk Kees’ waarin, u raadt het al: de mappen FAO 1, 2 en 3 elk weer met hun eigen map ‘Proagri2’ en hun eigen kopiën van de rapporten van Israel en Djeddah. Ook vond ik in deze Mozambique map nog een map getiteld ‘Data Mozambique’ met dáárin weer een map ‘Proagri 2’, en een map getiteld OVC en Aids met daarin, de slimme lezertjes raden het al, de rapporten van Israel en Djeddah.

De draagbare schijf bevatte dus 12 kopiën van de map ‘Proagri 2’. Nu gaat het hier wel om de landbouwstrategie van Mozambique voor de komende vijf jaar, dus het is een belangrijk document, maar ik geef toe dat 12 kopiën misschien wat teveel van het goede was. En Loes vertelde me zojuist dat zij ook in haar werkmappen nog enkele kopien heeft van Proagri 2, maar gelukkig niet van Israel en Djeddah!

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home